ANPC a amendat 15 banci din cauza metodelor de publicitate incorecte

conturi bancare la verificareANPC a amendat 15 bănci din România, cu peste 500.000 de lei, pentru practici comerciale incorecte în ceea ce priveşte activităţile de publicitate. Instituția a cerut corectarea unor contracte, dar și restituirea sumelor încasate fără temei legal de la clienți. 

Cele 15 bănci sunt: Raiffeisen Bank, Piraeus Bank, BCR, Bancpost, UNICREDIT, Credit Europe, CEC BANK, OTP BANK, BRD, GARANTI BANK, ALPHA BANK, ING, LIBRA INTERNET BANK, Banca Transilvania şi Leumi Bank.

În cazul BCR, publicitatea pentru un credit pentru achiziţionarea unei locuinţe nu avertiza cu privire la variaţia indicelui de referinţă,  la fluctuaţia veniturilor proprii. De asemenea, au fost constatate deficienţe în conţinutul mai multor contracte de credit.

La Bancpost controlul ANPC a relevat că în unele cazuri un tip de serviciu este valabil pentru o perioadă limitată, ulterior fiind însă extins, dar şi că în cazul dobânzii la un credit nu se specifică dacă aceasta este fixă sau variabilă.

La publicitatea unor credite imobiliare de la BRD, inspectorii ANPC au constatat că erau menţionate avantaje care de fapt nu existau.

În cazul CEC Bank, comisionul de retragere numerar în reţeaua proprie prezentat ca avantaj al unui card de credit s-a dovedit a fi valabil pentru orice retragere de numerar. Nereguli au fost găsite şi la un serviciu de transfer bani din străinătate.

La Banca Transilvania, echipa de control a constatat abateri la contractele pentru carduri de credit, precum diferenţe dintre tarifele înscrise în pliantele publicitare şi cele din contracte sau înscrierea cu caractere foarte mici şi într-un loc puţin vizibil a unor informaţii importate pentru consumator.

OTP Bank este acuzată că nu şi-a ilustrat informaţii standard din pliante printr-un exemplu reprezentativ sau că o anumită dobândă pentru un anumit serviciu este practicată în continuare, deşi pliantele anunţau că este valabilă doar pe durata verii.

La Credit Europe, au fost vizate, printre altele, pliantele  ”Tot ce vrei la un card distanţă” şi „Trăieşte cum îţi place”  şi ”Cu Ferrari Card ai 2 rate pe orice circuit de shopping”, reproşurile vizând în principal absenţa oricărei menţiuni referitoare la rata dobânzii. În cazul altor produse şi servicii oferite de bancă s-a constatat că deformează comportamentul economic al consumatorului mediu.

În cazul Unicredit, au fost vizate mai multe pliante publicitare referitoare la credite imobiliare, care nu cuprindeau informaţii referitoare la contractele de credit sau consemnau ca avantaj comision 0% la rambursarea anticipaată, deşi acesta este legiferat deja.

La Raiffeisen, unele pliante nu menţionează tipul dobânzii practicate, o altă campanie prezintă un anumit nivel al dobânzii ca fiind „exclusiv pentru Cluj”, deşi şi pentru alte localităţi erau exact aceleaşi condiţii.

La ING Bank, la condiţiile referitoare la acordarea unui credit este menţionată ca avntaj absenţa unor comisioane, deşi prin lege acestea erau excluse de existenţa altora, deja incluse în pachetul prezentat de bancă.

Despre Autor

Max-Media.ro este cel mai bun site de stiri din Prahova. Am aparut pe 1 martie 2011 si oferim informatii in timp real, atat din judet, cat si din tara sau strainatate. Pentru publicitate si sugestii va rugam sa ne scrieti pe maxmedia_ro@yahoo.com sau sa sunati la 0745144044

Alte Știri

Scrie Un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *