Lucrarile de canalizare din orasul Breaza arata rau. Doua firme spaniole sunt direct raspunzatoare

În data de 14.10.2013, SC Hidro Prahova SA și Asocierea de firme spaniole CONSTRUCCIONES LUJAN S.A. – ORTIZ CONSTRUCCIONES Y PROYECTOS S.A. au semnat contractul „Extindere rețea de canalizare în orasul Breaza, jud. Prahova” – CL 7, în valoare de 77.297.877,24 lei (aproximativ 17,5 milioane euro), fără TVA. Durata de execuție era de 610 zile.

Contractul face parte din Proiectul “Reabilitarea și modernizarea sistemelor de apa și canalizare în judetul Prahova” – Programul Operațional Sectorial de Mediu – Axa Prioritara 1, finanțat din fonduri europene. Proiect cu mari probleme, care a generat o anchetă uriașă instrumentată de către DNA Ploiești și unde sunt implicați politicieni, șefi din administrație și oameni de afaceri.

Conform contractului, antreprenorul general era obligat să construiască 75 km de conducte, 47 stații de pompare și 16,1 km de conducte pentru refularea apelor uzate până la colectorul gravitațional. Ulterior, trebuia să refacă la starea inițială drumurile afectate de lucrări.

Imediat cum a câștigat licitația, asocierea de firme din Spania a subcontractat totul.  „Spaniolii nu au decât un birou, un calculator și cam atât. De lucrat efectiv, au lucrat firme românești. Vreo 15 la număr, dar nu știu numele lor”, a declarat pentru max-media.ro viceprimarul din Breaza, Gheorghe Richea.

Mai mult, gurile rele vorbesc că cele 15 societăți care au săpat prin oraș ar avea legături în zona politică sau administrativă din județ.

Rezultatul? Până la 1 octombrie, din 75 de km de rețea canalizare erau gata 52,6 km. Din 46 de stații de pompare sunt finalizate 21. Din cei 16 km de conducte de refulare au fost terminați 7,2 km. 

„Chiar și pe străzile unde au băgat conducte, acestea nu au fost acoperite cu beton și asfalt, așa cum se cerea, ci doar cu pietriș și nici ăla nu a fost compactat. 50% din străzile pe care s-a lucrat sunt distruse, iar mașinile circulă cu mare dificultate. Din acest punct de vedere, Primăria Breaza nu are cum să fie mulțumită, cu atât mai mult cu cât oamenii ne ceartă pe noi și nu pe cei direct vinovați. În plus, lipsesc branșamentele individuale, capacele de canalizare nu au fost aduse la înălțimea carosabilului și așa mai departe „, a declarat viceprimarul Gheorghe Richea.

Edilul susține că subantreprenorii se plâng că au fost plătiți până la 31 iulie 2015, după care nu au mai primit niciun ban. Așa că acum nu își mai dau interesul.

Nici stația de epurare nu s-a realizat.

Chestionat pe această temă, directorul general al SC Hidro Prahova SA, Adrian Semcu, a declarat pentru max-media.ro că lucrurile sunt complicate la Breaza, că i-a luat câteva luni să se dumirească, dar că e optimist.

„Nu e chiar așa cum spun unii. O să vedeți pe VP TV (am vrea să credem că nu e o emisiune plătită – n.r.). Constructorii au întâmpinat tot felul de probleme, din cauza lățimii străzilor, din cauza cetățenilor. În ceea ce privește blocarea plăților, este adevărat, pentru că antreprenorul general nu a trimis documentele justificative pentru cererea de plată datată 14 august 2015, așa că nici noi (HidroPrahova SA – n.r.) nu am putut trimite solicitarea la Autoritatea de Management. Așteptăm actele. În schimb, nu este adevărat că lucrarea nu se va finaliza sau că Uniunea Europeană nu va achita ceea ce era convenit. După termenele de finalizare inițiale, mai pot fi acceptate prelungiri. Ulterior, însă, constructorii riscă penalități. Dar banii nu se pierd”, a precizat Adrian Semcu.

Despre Autor

Ziarul online Max-Media.ro a aparut pe 1 martie 2011. Oferim informatii regionale, din Prahova, Brasov, Buzau si Dambovita, cat si stiri din tara sau strainatate. Pentru publicitate si sugestii va rugam sa ne scrieti pe maxmedia_ro@yahoo.com sau sa sunati la 0745144044

Alte Știri

Scrie Un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *