OPINIA CONSUMATORULUI

Aceasta este o rubrică unde VĂ SPUNEȚI NEMULȚUMIREA în calitate de CONSUMATOR (CUMPĂRĂTOR) DE BUNURI ȘI SERVICII.

Nu acceptăm altfel de comentarii și informații.

 

5 Comments

  1. vali 24 iunie 2013 at 17:46 -

    de azi dimineata si pina acum , s-a oprit curentul in Ploiesti -Mitica Apostol, de cel putin 30 de ori si daca dai tlf. la dispeceratul RENEL , iti pune muzica si reclame la tot felul de lucruri ca sa te lasi pagubas sa nu ii mai deranjezi si sa iti ia banii ca de te tine cit mai mult posibil ,.Daca dai la 0244 405920 nu sta de vorba cu tine , zice ca sa dai la 0244 929, si raspunde draq.

  2. grupul clientilor cu credite in chf 27 iulie 2015 at 10:52 -

    SCRISOARE DESCHISĂ CĂTRE ANPC
    Sâmbătă, 25 iulie 2015
    Începând cu data de 20 iulie 2015, sute de e-mailuri au fost trimise ANPC-ului pentru inițierea unor „acțiuni în încetare pe „HG 1553/2004”, acțiuni pe care le-am popularizat pe rețeaua de socializare Facebook, în grupurile constituite de clienții băncilor, în care aceștia discută despre clauzele contractuale și se sfătuiesc reciproc sau apelând la avocați cu privire la demersurile pe care trebuie să le întreprindă pentru a-și ușura povara reprezentată de ratele cărora nu le mai pot face față.
    Am pornit de la un articol semnat de dl. Mihai Baniță apărut pe economica.net în cadrul campaniei de presa Clienți vs Bănci. Au răspuns apelului nostru de a sesiza asociația de consumatori APC și ANPC câteva sute de clienți, fiecare sesizare fiind redirecționată și pe adresele de e-mail urgentareprocese@gmail.com și procesebrom@gmail.com pentru monitorizare, astfel că instituția dvs. nu mai poate susține ca în trecut, că nu a fost sesizată sau că a fost sesizată de consumatori individual și la intervale diferite de timp, astfel că nu s-ar fi putut constata un interes colectiv. Credem că în acest fel am dovedit, dacă mai era nevoie, că există un interes colectiv în cauză.
    Prin prezenta aducem la cunoștința opiniei publice punctele noastre de vedere, solicitând, punctual, răspuns din partea ANPC, tot așa cum și noi putem prezenta dovezi în sprijinul celor afirmate:
    • Prin sute de e-mailuri clienții au cerut ANPC-ului și APC-ului inițierea acțiunii în încetare conf. HG 1553/2004. Până acum nu avem niciun rezultat cu toate că au trecut cele 20 de zile specificate în HG. Ați inițiat un control tematic la bănci. Care este rezultatul? Așa cum vedem la toate emisiunile de știri că descindeți la tot felul de magazine, restaurante și hoteluri, terase și piețe, aplicând legea și sancționând, dorim să vedem și la bănci…
    • Ați calculat vreodată dimensiunea prejudiciului clienților? Clauzele abuzive din contractele de creditare își produc în continuare efectele: oameni care și-au pierdut casele sau sunt înregistrați cu restanțe chiar și în 2015, deși acestea au fost identificate încă din 2010 iar HG 1553/2004 permitea lansarea acțiunilor în încetare încă de atunci, situație în care o parte din cei executați poate nu și-ar fi pierdut locuințele (vezi cauza AZIZ). Vă asumați, domnilor comisari, domnilor președinți foști și actual, ai ANPC, drama acestor oameni? AJUNGE! Ne-am săturat de scuzele domniilor voastre… Ce ați făcut până acum? Ați ajuns bătaia de joc a băncilor în fața cărora câștigați procese și ele nu respectă sentințele?
    • Pentru câte contracte de credit ați amendat banca pentru abateri repetate, demonstrate inclusiv prin irevocabilele de pe clauze abuzive și practici comerciale incorecte (nerespectarea „art.9 din OG 21 din 1992”) cu maximul amenzii prevazute de „art.50 pct. e din OG21/92”?
    • La câte bănci ați aplicat „art. 51 pct. 3 și apoi 4 din OG 21/92”? Nu vreți! Conform „articolului 27 (din OG 21/92) sunteți coordonatorii și realizatorii politicii guvernului în domeniul protecției consumatorilor”… Vreți părerea noastră? Politica voastră e jalnică.
    • Nu aveți legi? Acum le căutați? Există! Nu au fost aplicate.
    • Ne-ați lăsat pe mâna băncilor și, în 2010, ați adus furtul la statut de lege prin OUG 50 închizând ochii la clauzele inserate în actele adiționale care excedau cadrul ordonanței? Vreți încă o scrisoare de la Comisia europeană? Vreți infringementul? Cine va plăti? Tot noi!
    • În martie 2015 prin „Legea 33 din 2015”, trădători din această instituție au acceptat siluirea „Legii 363 din 2007” prin modificarea textului vechi al art. 15 alin 1 DIN: „Utilizarea de către comercianţi a unor practici comerciale incorecte, astfel cum au fost definite la cap. II, este interzisă, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 3.000 de lei la 30.000 de lei” ÎN: „Utilizarea de catre comercianți a unor practici comerciale incorecte, astfel cum au fost definite la cap. II, este interzisă, constituie contravenție și se sancționează după cum urmează:
    a) cu amendă de la 5.000 lei la 100.000 lei, pentru practicile comerciale înșelătoare, așa cum sunt definite în anexa nr. 1 paragraful «Practici comerciale înșelătoare»;
    b) cu amendă de la 2.000 lei la 100.000 lei, pentru practicile comerciale agresive, așa cum sunt definite în anexa nr. 1 paragraful «Practici comerciale agresive»” excluzând astfel aplicabilitatea legii asupra operatorilor financiar-bancari prin limitarea efectului la „Practicile din Anexa 1” a legii.
    • Nu vă așteptați că ne vom opri aici. Timpul vorbelor și așteptărilor a trecut. Dacă vă vom mai lăsa o săptămână, împreună cu politicienii veți mai silui o lege. În fiecare lună noi plătim mai mult față de cât ar trebui plătit băncii datorită incompetenței voastre perpetuate și amplificate de-a lungul timpului. Mulți clienți au fost executați silit, unii s-au sinucis ori au ajuns în pragul sinuciderii. Copiii celor care au luat credit cresc frustrați din cauză că „avem rate”. Încă înainte de a înțelege ce sunt banii, copiii noștri au înțeles ce este acela un credit: instrumentul prin care se distruge bucuria unei familii, instrumentul din cauza căruia nu ne permitem jucării, haine noi, vacanță. Aceasta este educația financiră pe care o oferim copiilor noștri: „BANCA ESTE UN CĂMĂTAR! Nu vă nenorociți luând credite, aceste ARME DE DISTRUGERE ÎN MASĂ”.
    Dacă ratele ar fi diminuate la nivelul celor obținute în instanțele de judecată, banii pe care acum îi plătim în plus băncii s-ar regăsi în consum și ar ridica economia României, nu profitul unor operatori financiari din afara țării. Voi pe cine protejați? Băncile reprezinta o chestiune de siguranță națională? Dar noi ce suntem? V-ați întrebat vreodată ce segment al societății îngenunchiați prin incompetența și complicitatea voastră? Voi nu distrugeți necalificați – necalificații niciodată nu vor putea să ia credite de 70000 de euro. Distrugeți viețile celor care pot ridica din marasm România. Acesta este atentatul la siguranță națională. Ne faceți să plecăm din România… Asta e politica pe care o duceți.
    • În Austria un credit ipotecar în EUR dat de bănci care operează și în România are dobânda sub 3%… Aceeași bancă percepe aici o dobândă dublă… De ce? Din cauză că voi, cei care ar trebui să ne apărați le permiteți asta. Veți zice că nu vă permite FMI… De la ei vă primiți salariile? Noi credem că de la noi… Dacă noi plecăm unde vom vedea cu ochii, pe cine mai taxați ca să aveți salarii?
    • În baza cărei prevederi și a cărui act normativ trimiteți sesizarile pe HG 1553/2004 în teritoriu, comisariatelor județene? Ce să facă aceste comisariate județene? Să dea fiecare o decizie? Dacă vor fi diferite precum soluțiile la reclamațiile consumatorilor? În Timișoara o clauză era abuzivă, la Slatina aceeași clauză nu mai era! La Sf. Gheorghe o bancă folosea practici comerciale incorecte, la Bucuresti aceleași practici erau corecte! Vă spălați pe mâini, cum ați făcut de fiecare dată când a fost vorba de interesul clienților băncilor.
    • Avem dreptul să știm, nominal, cine este răspunzator de soarta clienților băncilor în ANPC. Juriștii ANPC solicită judecarea în lipsă a proceselor cu băncile, în timp ce băncile își angajează cei mai buni apărători, dacă ar fi să luam în considerare numai onorariile pe care le plătesc acestora. Până la urmă pe noi cine „ne apără”? Se poate ști cine sunt aceste persoane, sau funcționează incognito? De exemplu, CV-ul unuia dintre vicepreședinți este de negăsit pe site sau pe internet și nu știm care este aria de responsabilitate a acestuia.
    Ținem să vă reamintim că în cazul în care nu veți aplica LEGEA, nu ne vom opri aici. Dovada Petiționării ANPC pentru inițierea acțiunilor în încetare asupra bancilor, o avem. Dovada complicității ANPC cu băncile în 2010, la momentul OUG 50, o avem. Dovada redirecționării sesizărilor către comisariatele județene o avem. Dacă nu veți acționa de bună voie, veți acționa obligați de organismele europene, însă în această situație imaginea instituției ANPC va fi defintiv compromisă!
    Semnatari: George Știrbulescu
    Cristian N. Dan
    Marius Cracea
    Lungu Silviu
    Loredana Hodor Al Ghazi

Comentează știrea: