Un medic de la Maternitatea Ploiesti a escaladat cel mai inalt varf din America de Nord (FOTO)

Publicata la 19 Iul 2016 - 11:13pm de Max-Media.ro

Dumitru Ilie pe munte in SUAȘeful secției ATI de la Spitalul de Obstetrică-Ginecologie din Ploiești a reușit o performanță greu de egalat: a atins Vârful Denali/ Mc Kinley, din Alaska (SUA), situat la 6.194 de metri. Este considerat cel mai înalt munte din America de Nord.

Dumitru Ilie si Camelia MoiseDoctorul Dumitru Ilie a făcut parte dintr-o echipă mai mare, care a inclus-o și pe Camelia Moise, din Sinaia (FOTO cu amândoi).

Expediția a durat aproximativ trei săptămâni, din 10 iunie până pe 3 iulie a.c.

Urcușul a plecat de la tabăra de bază, aflată pe ghețar, la 2.200 de metri altitudine. Au urmat opriri în tabăra 1 – la 2.400 de metri altitudine, apoi în tabăra 2- la 2.900 de metri, în tabăra 3 – la 3.350 de m, în tabăra 4 – la 4.200 de metri, în tabăra 5 – aflată la 5.200 de metri, iar de aici a început ascensiunea către vârful muntos numit și Gigantul Americii de Nord.

“Au plecat, în total, trei echipe independente– echipa noastră formată din patru români: eu, Alexandru Grigorescu, Dan Bărdășan, Gabriel Gheorghiu (Radu Vatcu și Camelia Moise au ajuns până la 5.200 de metri și nu au mai continuat drumul), o echipă de americani și una de nepalezi. Am reușit să ajungem în vârf noi și nepalezii, americanii abandonând din cauza unor probleme ivite pe parcurs. Am plecat la ora 11.00 și am ajuns la ora 21.30. Coborârea a durat numai două zile”, a spus medicul Dumitru Ilie.

“Momentele dificile au fost în prima zi, când încă nu eram acomodați să dormim în cort la temperaturi de -10, -20 de grade. A mai fost un moment de cumpănă în ziua în care am mers pe vârf și vântul bătea cu o viteză de aproximativ 50 -60 de kilometri pe oră. Un alt moment dificil l-a reprezentat întoarcerea, pentru că am plecat în condiții total improprii, pe o zăpadă măsurând 30-40 de centimetri, am mers continuu, și pe măsură ce coboram trebuia să recuperăm din echipamentul lăsat pe drum”, a precizat doctorul alpinist.

Dumitru Ilie nu este la prima expediție, acesta cucerind în ultimii ani vârfurile Mont Blanc – 4.810 metri și Elbrus – 5.642 de metri.

Dumitru Ilie pe munte in SUA 1

denali

sursa: Ziarul Prahova

Ph-online.ro Northia Star Travel
Despre autor

Max-Media.ro este cel mai bun site de stiri din Prahova. Am aparut pe 1 martie 2011 si oferim informatii in timp real, atat din judet, cat si din tara sau strainatate. Pentru publicitate si sugestii va rugam sa ne scrieti pe maxmedia_ro@yahoo.com sau sa sunati la 0745144044

2 Comments

1. Cristian Birea 20 iulie 2016 at 6:55 -

De un Morenar care a traversat Atlanticul de unul singur nu ati aflat? Contactati-ma si va pot trimite poze…